انجام تکلیف الهی راه سعادت انسان است 
انجام تکلیف الهی راه سعادت انسان است 

انجام تکلیف الهی راه سعادت انسان است 

حجت‌الاسلام خوبانی گفت: انجام تکلیف الهی راه سعادت انسان است و هر عبادت و معصیت انسان به خود انسان بر می گردد.
شناسه خبر : 878904 تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «مهدی خوبانی»، (شب 19 دی) در امامزاده سید عابدین (علیه السلام) کوی ارغوان شهرستان قائمشهر گفت: اهل بیت (علیهم‌السلام) نسبت به شیعیان، توجه ویژه‌ای داشتند و هر کسی را شیعه واقعی نمی دانستند.

 

غرب برای تغییر دادن و رسیدن به اهداف خود، ابتدا ظاهر را عوض می کند

مدیر مدرسه علمیه محمدیه شهرستان قائمشهر اظهار کرد: اولین کار دشمن برای نفوذ، تغییر ظاهر است به این معنا که غرب برای تغییر دادن و رسیدن به اهداف خود، ابتدا ظاهر را عوض می کند.

 

وی بیان کرد: فضای مسجد، اثر روانی دارد و فضای معنوی در اماکن مقدسه، حس آرامشی می دهد بنابراین فضاسازی یک اصل است.

 

حجت‌الاسلام خوبانی ابراز کرد: انجام تکلیف الهی راه سعادت انسان است و عبادت و معصیت انسان به خود انسان برمی‌گردد و باید مطیع خدا باشیم.

خدا برای رسیدن به راه سعادت، انبیا و ائمه اطهار و قرآن را فرستاد

وی گفت: خدا برای رسیدن به راه سعادت، انبیا و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و قرآن را فرستاد و هر کسی، مختار است و می‌تواند راه سعادت را خودش، انتخاب کند.

 

هر کس در قیامت، مهمان سفره خودش خواهد بود

حجت‌الاسلام خوبانی اظهار کرد: معرفت و ایمان نسبت به خدا، مهم است و هر کس در قیامت، مهمان سفره خودش خواهد بود بنابراین زندگی ابدی را باید در همین دنیا، درست کنیم.

اولین ویژگی شیعیان، معرفت نسبت به خدا و عمل به سخنان خدا است

وی با اشاره به اینکه اولین ویژگی شیعیان، معرفت نسبت به خدا و عمل به سخنان خدا است، افزود: اهل بیت (علیهم‌السلام) و کسانی که در مکتب آنها تربیت شدند، عارفان حقیقی هستند.

 

حجت‌الاسلام خوبانی ابراز کرد: در روایات بسیار تاکید شده که شیعیان ما را به راست گویی و امانت داری بشناسید اما راستگویی، عدالت، درستکاری باید توام با معرفت نسبت به خدا باشد.

وی گفت: معرفت و شناخت واقعی، تحول در زندگی و رفتار انسان ایجاد می کند و تاثیرگذار است.

 

حجت الاسلام خوبانی اظهار کرد: اگر انسان در همه کارهایش، خدا را حاضر و ناظر ببیند، باورش می شود که خدا است.

 

وی بیان کرد: دروغ گویی، تضییع حقوق دیگران، نپرداختن خمس و زکات و عدم انجام حقوق الهی بیانگر معرفت حقیقی نداشتن نسبت به خدا است.

 

حجت‌الاسلام خوبانی ابراز کرد: کسی که عارف به خدا باشد، عامل به امر خدا می شود و محور تمام صفات، معرفت به خدا است.

 

به گزارش شبستان، این برنامه که به همت کانون فرهنگی و هنری امام سجاد(علیه السلام) و پایگاه مقاومت برگزار شد با ذکر مصیب از سوی  «حسن رستمی» از مداحان خاندان عصمت و طهارت(علیهم اسلام)، پایان یافت.  

پایان پیام/ 86